Oto 4 najważniejsze podstrony strony Twojej strony www

Oto 4 najważniejsze podstrony strony Twojej strony www

Każda witryna jest inna. Ogólnie są to jednak najważniejsze (i najczęściej odwiedzane) strony w witrynie:

  • Strona główna
  • O mnie
  • Blog
  • Kontakt

Celem tego posta jest pokazanie, jak możesz zoptymalizować każdą z tych czterech stron. A jeśli najczęściej odwiedzane strony różnią się od wymienionych, nadal możesz dowiedzieć się, co jest ważne podczas optymalizacji stron, które są dla Ciebie najważniejsze.

Przed optymalizacją musisz zadać sobie te dwa pytania

Jestem pewien, że niezliczoną ilość razy słyszałeś słowo „optymalizacja”. Jest powszechnie używany w takich terminach, jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) i optymalizacja konwersji.

Dla obu ważna jest świadomość, że optymalizujesz swoje strony przede wszystkim dla użytkownika.

Więc pierwsze pytanie, które musisz sobie zadać, brzmi:

Czego szuka mój użytkownik?

I dopiero po udzieleniu im odpowiedzi należy zadać sobie pytanie:

Czego chcę od mojego użytkownika?

Dwa proste pytania. Po udzieleniu odpowiedzi możesz uzyskać odpowiednie środki optymalizacji dla najważniejszych stron Twojej witryny.

Aby dokładnie wiedzieć, o co chodzi w pytaniach, przyjrzyjmy się im bliżej:

1. Czego szuka mój użytkownik?

Pierwsze pytanie dotyczy Twojego gościa. Czego on szuka?

Ergo: Dlaczego wylądował na Twojej stronie?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw przyjrzyj się, skąd pochodzą Twoi użytkownicy.

Skąd tu trafili:

przez wyszukiwarki? (Jakie było zapytanie wyszukiwania?)

e-mailem? (Który typ?)

poprzez nawigację po stronie?

Odpowiadając na te pytania, dowiesz się, co chce wiedzieć Twój użytkownik. Czego on szuka. Ponieważ pojedyncza strona może zawierać tylko ograniczoną ilość informacji, należy dokładnie przemyśleć, czym dokładnie powinny być te informacje.

Aby Twój użytkownik mógł robić to, czego od niego chcesz, musisz dostarczyć mu informacje, których on potrzebuje. Czy odpowiedziałeś na to pytanie?

Następnie dochodzimy do pytania 2.

2. Czego chcę od mojego użytkownika?

Przypuszczam, że masz pewne oczekiwania wobec gościa. Powinien nie tylko odwiedzić Twoją stronę, ale także zrobić coś konkretnego, np. Na przykład zapisz się do newslettera, kliknij baner, weź udział w ankiecie, pobierz plik PDF, udostępnij jeden ze swoich postów w sieciach społecznościowych lub kup eBook.

I właśnie tam zawodzi wiele witryn internetowych. Jednym z najważniejszych elementów strony internetowej jest tzw. Wezwanie do działania (CTA). Przycisk, który reprezentuje określone wezwanie do działania skierowane do użytkownika. Dlatego przynajmniej jeden powinien znajdować się na każdej stronie Twojej witryny.

A więc: co powinien zrobić twój użytkownik? Jaki jest Twój cel?

Zanim zaczniesz optymalizować cztery najważniejsze strony swojej witryny, musisz jasno określić swój cel lub cele. Większy ruch na Twoim własnym blogu ten sposób optymalizujesz najważniejsze strony swojej witryny teraz robi się konkretnie.

Przeczytaj również: