Czy linki zwrotne mają wartość finansową?

Czy linki zwrotne mają wartość finansową?

W ostatnich latach Google nadawało linkom zwrotnym coraz mniejsze znaczenie. Przynajmniej taki jest ogólny ton. Ale jeśli spojrzysz na wyniki wyszukiwania, to pierwsze miejsca zajmują prawie wyłącznie duże marki z dużą ilością linków zwrotnych. W ten sposób linki zwrotne mogą stanowić wartość finansową zarówno pośrednio, jak i bezpośrednio.

Dla większości powinno być jasne, że linki zwrotne mają pośrednią wartość finansową. Im więcej linków zwrotnych ma Twoja witryna, tym lepiej będzie wyświetlana dla różnych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania. Oznacza to więcej odwiedzających, a tym samym większe dochody. Można to zrobić zarówno poprzez oferowane produkty, jak i przychody z reklam. Jednak link zwrotny może być również używany do bezpośredniego zarabiania pieniędzy bez wywoływania interakcji.

Linki zwrotne jako źródło dochodu

Ponieważ linki zwrotne nadal mają znaczący wpływ na rankingi, operatorzy witryn są zainteresowani uzyskaniem jak największej liczby linków do swojej witryny. Nie zawsze jest to łatwe. Naprawdę potrzebujesz interesujących artykułów lub ofert, które mogą stać się wirusowe. Lub poświęcasz dużo czasu na ewentualną współpracę, która polega głównie na wymianie linków. W takim przypadku musisz być w stanie zaoferować miejsce we własnej witrynie internetowej, które będzie interesujące dla dostawcy linków. Jeszcze lepiej jest, jeśli dostępnych jest kilka własnych stron, aby nie było bezpośredniej wymiany 1: 1. Szybszym i łatwiejszym sposobem jest kupno lub sprzedaż linków zwrotnych.

Oferuj blogi i strony internetowe jako miejsca linków

Po bezpłatnej rejestracji jako wydawca istniejące strony internetowe mogą być oferowane jako przestrzenie linków. Z jednej strony wpisujemy domenę, która jest najpierw sprawdzana. Z drugiej strony, na Twojej własnej stronie musi być zintegrowany mały skrypt, który pokazuje zarezerwowane linki zwrotne, a także służy do inicjalizacji wszystkich dostępnych podstron. Istnieje prosta wtyczka do WordPressa, która jeszcze bardziej ułatwia integrację.

Aby dotrzeć do jak największej liczby reklamodawców, należy wybrać wszystkie odpowiednie kategorie. Nie ma jednak sensu wybieranie dużej liczby słów kluczowych, jeśli nie pasują one do treści strony. To odstrasza reklamodawców, którzy w razie wątpliwości nie dokonują rezerwacji. Minimalna kwota na link również nie powinna być zbyt wysoka. Jeśli pojawi się dużo rezerwacji, zawsze możesz to zwiększyć. Linki, które zostały już ustawione, można w każdej chwili usunąć.

Zarobki są oparte na jakości strony, a także odpowiednich podstron, na których pojawiają się linki zwrotne. Sprawdzenie odbywa się zarówno ręcznie, jak i automatycznie na podstawie danych z różnych agencji SEO. Oprócz wartości SEO, decydujące znaczenie ma również treść, użyteczność, zakres całej strony, realizacja techniczna i aktualność. Linki są rezerwowane i opłacane co miesiąc. Ponadto pieniądze można również zarobić w programie partnerskim. Zarabiasz kilka procent na stałe dzięki linkom reklamowanego wydawcy.

Aby strona w ogóle została uwzględniona, musi oferować wartość dodaną i zawierać własne treści. Czyste linki lub strony, które zbierają i wyświetlają dane z innych witryn, nie mają szans. Z zarobków w wysokości 20 EUR można je wypłacić za pośrednictwem systemu PayPal lub przelewem bankowym.

Wynajmuj linki zwrotne w innych witrynach

Możesz oczywiście skorzystać z tej samej usługi, aby samodzielnie wypożyczyć linki zwrotne, a tym samym lepiej poznać swoje własne strony. Nie jest do tego wymagane osobne konto. Wystarczy, że wybierzesz „Zarezerwuj linki tekstowe” i utwórz kampanię. Następnie możesz wyszukać odpowiednie strony z portfolio. Tutaj możesz sam przekonać się, jak ważne mogą być dobre słowa kluczowe.

Ryzyka w wymianie / sprzedaży linków zwrotnych

Oczywiście nie można zapominać, że kupowanie linków wiąże się również z ryzykiem. Google wcale tego nie lubi i karze strony internetowe, które przesadzają, a tym samym wpadają w filtr. Jednym ze sposobów na współpracę z Google jest odpowiedni dobór typu linków. Oferowane mogą być zarówno linki wsteczne DoFollow, jak i NoFollow. NoFollow nie jest krytyczne w odniesieniu do Google. Jednak ten rodzaj łączenia nie jest interesujący dla większości reklamodawców. Jeśli atrybut rel = ”nofollow” jest wbudowany w link, nie przekazuje on żadnej popularności linku. W przypadku wybrania tego typu linku reklamodawca przejmuje się przede wszystkim kliknięciami w link. Dlatego strona linkująca musi mieć odpowiedni ruch. Sprytni reklamodawcy wynajmują również linki bez śledzenia, ponieważ wiedzą, że należą one również do dobrego, wyważonego profilu linków.

Jeśli brakuje tego atrybutu, link jest automatycznie DoFollow i oferuje wartość dodaną reklamodawcy nawet bez kliknięć. Przekazywanie popularności linków zwiększa wartość, a tym samym ranking strony reklamodawcy. Często trudno jest ustalić, czy łącze zostało kupione. Jednak Google ma algorytmy, które działają, gdy podane są pewne kombinacje sugerujące sprzedaż linków. Następnie zwykle pojawia się e-mail od Google, który narzeka na nienaturalne linki wychodzące. Ręczna kara zmniejsza jednocześnie popularność linków. Jeśli więc przesadzisz i chcesz jak najszybciej zarobić dużo pieniędzy, możesz skończyć z zupełnie pustymi rękami.

Przeczytaj również: